
Osmaniye 112 Acil Çağrı Merkezi, 2024 yılı itibarıyla Türkiye genelinde en hızlı çağrı yanıtlama süresi ile beşinci sırada yer aldı.
1,95 saniyelik ortalama yanıt süresiyle ulusal ortalamanın oldukça altında kalan Osmaniye, başarılı koordinasyon çalışmaları ile dikkat çekti.
2024 yılında 682.727 çağrı alan merkez, bu çağrıların %33,35’ini vakaya dönüştürdü, %35,73’ü ise vakaya dönüşmeyen çağrılar olarak kaydedildi.
Yetkililer, özellikle anons sırasında telefon kapatılmaması gerektiği konusunda vatandaşları uyararak, çağrı alıcı tarafından yanıtlanan çağrıların önemine vurgu yaptı.
Ayrıca, gereksiz çağrılara karşı farkındalık çalışmalarının etkisiyle vakaya dönüşmeyen çağrı oranı %40,57’den %35,73’e düştü.
Gereksiz aramalar ve asılsız ihbarlar konusunda da önlemler alınmaya devam ediliyor.
2024 yılı boyunca 4 kişiye toplam 7.920 TL idari para cezası uygulandı.
2025 yılı itibariyle ise asılsız ihbar yapanlara 2.849 TL ceza verilecek.
112 Acil Çağrı Merkezi, Türkçe dışında İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça dillerinde de hizmet veriyor.
Ayrıca, SMS, AFAD Mobil Uygulaması, E-Call ve Engelsiz 112 gibi alternatif ihbar yöntemleri de kullanılabiliyor.
Yetkililer, vatandaşları yalnızca acil durumlarda 112 hattını aramaya çağırarak, “Gereksiz yere arama, bir cana kıyma” mesajıyla duyarlılık gösterilmesini istedi.