Osmaniye 112 Acil Çağrı Merkezi, 2024 yılında gösterdiği hızlı, etkili ve koordineli çalışmalarıyla öne çıktı.
Deprem, orman yangınları, sel felaketleri gibi olaylarda kritik görevler üstlenerek vatandaşlara kesintisiz hizmet verdi.
Türkiye Ortalamasının Altında Yanıt Süresi
İçişleri Bakanlığı tarafından geliştirilen yerli ve milli yeni nesil 112 sistemi sayesinde, Osmaniye 112 çağrılara ortalama 1,34 saniyede yanıt vererek, Türkiye ortalaması olan 2,82 saniyenin oldukça altında kaldı.
2024’te toplamda 682.727 çağrı karşılandı:
- 227.666 çağrı vakaya dönüştü.
- 280.686 çağrı vakaya dönüşmedi.
- 174.375 çağrı anonsta kapandı.
Adres bilgisi veremeyen vatandaşlara yönelik kullanılan tablet uygulamaları sayesinde 580 vatandaşın yardımına ulaşıldı.
Farkındalık Çalışmaları
112 Acil Çağrı hattı bilincini artırmak amacıyla Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile iş birliği yapıldı.
27 okulda toplam 20.541 öğrenci ve 1075 öğretmene yönelik etkinlikler düzenlendi. Ayrıca:
- 27 Şubat’ta 328 AVM’de stant kuruldu.
- Yaşlılar Haftası kapsamında huzurevi ziyaretleri yapıldı.
- Osmaniye Sanayi ve Ticaret Fuarı’nda tanıtım standı açıldı.
Gereksiz Çağrılara Yasal Önlem
2024’te Kabahatler Kanunu çerçevesinde, gereksiz çağrılar nedeniyle 4 kişiye toplam 7.920 TL ceza kesildi.
2025’te bu ceza 2.849 TL olarak belirlendi.
Çok Dilli Hizmet ve Çeşitli Kanallar
Osmaniye 112; Türkçe, İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça dillerinde hizmet veriyor.
Telefon, SMS, AFAD Acil Mobil Uygulaması, E-Call, Engelsiz 112 Uygulaması ve ihbar.ng112.gov.tr web adresi üzerinden ihbar yapılabiliyor.
Hızlı ve Etkili Hizmet 2025’te de Devam Edecek
Osmaniye 112 Acil Çağrı Merkezi, 2024 yılında olduğu gibi 2025’te de vatandaşların yanında olmayı sürdürecek.